sunnuntai 3. huhtikuuta 2016

Lähes ainoastaan ihkutuspostaus! :)


Kuinka onnellinen voikaan pieni ihminen olla tästä uudesta harrastuksestaan? Olen nämä viikot vain miettinyt, että miksi en ole aloittanut tätä aiemmin. 

Olen ollut mukana tanssihaasteessa nyt noin 2 viikkoa, ja takana on yhteensä 6 tuntia tanssinopetusta ja kolmet lavatanssit. Toistaiseksi olen kokenut ainoastaan onnistumisen riemua. Olen oppinut aivan valtavasti uutta jo näin lyhyessä ajassa. Taidan enemmän tai vähemmän jo seitsemää tanssityyliä ja tanssivarmuus on kasvanut huomattavasti. Ei kuitenkaan niin paljoa, että uskaltautuisin sinne pelottavaan naistenriviin tansseissa. Onneksi minulla on ollut tanssittaja valmiiksi mukana, tosin yritän jo henkisesti valmistautua siihen, että näin ei todellakaan tule aina olemaan. 



Asiaa ei todellakaan auta toisten tanssi-ihmisten kirjoittelut netin eri keskustelupalstoilla. Kuinka he kertovat tanssi-iltojensa menneen pilalle huonojen tanssijoiden vuoksi. Sellaisten ketkä eivät osaa seurata hyvin ja ketkä sekoilevat askelissaan. Jotkut kertovat siitä kuinka toivottomia tapauksia taas on nähnyt tanssimassa. Monet myös puhuvat siitä kuinka eivät missään nimessä voisi hakea huonoa tanssijaa tanssimaan. Myöskin surulliselta kuulostavat kommentit siitä että aloittelijoiden tulisi pysyä vain siellä alkeistunneillaan ja kiertää lavat kaukaa. Minä en halua mukavan tanssi-illan jälkeen lukea vastaavia kommentteja itsestäni. Miksi nämä lavojen "konkarit" ovat niin ilkeitä? Vai onko se katkeruutta? Kenties pelkoa siitä että jonain päivänä minä ja muut nyt uransa alussa olevat tanssijat tulemme valtaamaan lavat ja syrjäyttämään heidät? Tottakai kaikki tuollaiset negatiiviset kommentit tulisi vain jättää omaan arvoonsa, mutta vähemmästäkin ahdistuu. 

Eiköhän siellä lavoilla ole tilaa kaikentasoisille tanssijoille, sinnehän on tarkoituksena mennä pitämään hauskaa ei tekemään mitään tanssillisia huippusuorituksia. Miksi aina pitää arvostella toisia? Miksi tarvitsee katsoa alentavasti nenänvartta pitkin huonompiaan? Minä näen ainakin lavatanssitkin eräänlaisena "tanssituntina", paikkana oppia ja erilaisena mahdollisuutena kehittää tanssitaitoa. Pyydän kovasti anteeksi kaikilta teiltä mielensäpahoittajilta keiden tanssit tulen varmasti osaamattomuudellani pilaamaan, mutta muistakaa, että tekin olette joskus olleet minun tilanteessani. 
Olen kovasti jo katsellut minne kaikkialle voisin kesällä mennä tanssimaan. Tanssipaikkoja on valtavasti, joten valinnanvaraa löytyy. Kuinka odotankaan lämpimiä kesäiltoja ja hulmuavia hameita. Kesään mennessä olen myöskin oppinut vaikka ja mitä, tosin tanssilajeja on valtava määrä opeteltavana. 

Onneksi minulla on koko elämä aikaa oppia, olen vain sellainen kaikkihetinyt -persoona. :D Siksi minua jollakin tapaa ärsyttää tämän hetkinen osaamattomuuteni. Voin kuitenkin lohduttautua jo nyt saamaani osaamiseen ja luottaa siihen, että taito karttuu kyllä ajan kanssa suhteellisen ripeään tahtiin. 

Eniten tanssissa minua hämmentää se, että pitäisi totella miehen vientiä, sekä se että joudun kulkemaan niin paljon selkä menosuuntaan päin. Se tuntuu jollain tasolla pelottavaltakin, siksi vaistomaisesti vilkuilen välillä taaksepäin. Se on täysin turhaa, mutta en voi itselleni mitään. Kolmas haastava asia on musiikin tunnistaminen, tarvitsisin varmaan kurssin siitäkin, mistä tiedän mitä lajia mihinkin musiikkiin tanssitaan. 


Huomaan että kotona liikkuessani saatan lähes huomaamattani ottaa tanssiaskelia ja olen alkanut kuluttamaan urakalla myöskin youtuben tanssivideoita. Olen myöskin liittynyt Facebookin tanssiryhmiin ja tykkäillyt lähialueiden tanssilavojen sivuista. Pitäähän sitä pysyä ajantasalla. ;) Lisäksi kaikki kaverini ovat varmasti saaneet osansa tanssinriemustani... Saa nähdä kauanko he jaksavat kuunnella aina tanssin jälkeisinä päivinä loputonta selostusta illan tapahtumista. 

Lisäksi mun lihakset on selkeästi huomannut uuden liikuntamuodon. Tanssiessa ilmeisesti käytän lihaksia mitkä ei yleensä ole käytössä. Onneksi venyttely on ollut minulle jollain tapaa elämäntapa(voimisteluvuosista johtuen), pitäisi vain muistaa venytellä heti samana iltana tanssin jälkeen. Yleensä muistan venyttelyn vasta seuraavana päivänä, kun sängystä noustessa paikannan kaikki kipeät ja jumiutuneet lihakset. 



Olen myöskin koittanut kovasti katsella tanssikenkiä, mutta oi miksi ne ovat kaikki niin rumia? :D Pitää ehkä perehtyä nettikauppojen valikoimaan vielä tarkemmin, mutta ainakin pika googlauksien perusteella tarjonta on kovin kummallista. 

Olin tosiaan perjantaina katsastamassa Satulinnan. Illan pääesiintyjä oli sairastunut, liekö se vai jokin muu syynä, mutta tanssikansaa oli paikalla todella vähän. Ainakin oli tilaa tanssia, eikä tarvinnut juurikaan törmäillä muihin pareihin. Paikkana Satulinna oli ihan kiva, olin kylläkin odottanut hieman hienompaa paikkaa, mutta eipä sillä paikan ulkonäöllä niin väliä ole, kunhan tanssimaan pääsee. Lava oli mielestäni myös jotenkin kummallisen muotoinen, mutta eihän sekään tanssiin vaikuta. Ei ole mitään huonoa sanottavaa tästäkään paikasta, jälleen yksi onnistunut tanssi-ilta takana!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti